יום שישי, 22 בפברואר 2008

סיכום פגישה עם ראש ביה"ס למדעי-המחשב

להלן הנושאים שעלו בשיחה עם פרופ' עמוס פיאט שנערכה ב-21.2.08.

1. חונך (Mentor) לתלמידי מחקר חדשים:
הצגתי את הרעיון שלכל תלמיד מחקר חדש יהיה חונך (Mentor), שהינו תלמיד מחקר מנוסה בתחום דומה. יוזמה זו מצטרפת לאירועים השונים המתקיימים בביה"ס (כדוגמת המפגש אתמול) שמטרתם הצגת תחומי המחקר השונים וקירוב הסטודנטים למחקר.

2. קורסי בחירה לתואר שני:
בעייה ידועה הינה המחסור בקורסי בחירה מתקדמים לתואר שני. לדוגמה, מזה זמן רב לא ניתן קורס באלגוריתמי קירוב. לפיכך נתחיל במיפוי התחומים החסרים, וכן נבחן אילו קורסים מתקדמים מתקיימים במוסדות רלוונטיים (כמו מכון ויצמן). יש לבדוק גם האם יש תלמידי מחקר שיכולים להעביר קורס מתקדם.

3. מחסור בבודקי תרגילים:
לחלק מקורסים אין כיום בודק תרגילים. הדבר נובע מבעיות תקציב, כאשר בדרך כלל הדבר פוגע בקורסים עם מעט סטודנטים. ברור לכולם שמצב זה הינו בעייתי מאוד. הצעתי לבדוק האם במידה ולבודק תרגילים מוקצים קורסים כך שאינו מגיע בדיוק לאחוז המשרה שנקבע לו, אזי תבדק באופן פרטני האפשרות להוסיף לו קורסים נוספים (שאין להם כיום בודק) שבהם שימש כבודק תרגילים בעבר (או בקורס דומה).

4. e-mail & homepage for life:
רעיון שאנו דנים בו זמן מה הינו מתן האפשרות לתלמידי המחקר לשמור על כתובת הדואר האלקטרוני ואתר הבית הנוכחיים שלהם. יוזמה זו הינה שירות חשוב לבוגרים של ביה"ס, ויתרום רבות לגיבוש ארגון הבוגרים. הדבר חשוב למשל למי שממשיך לפוסט-דוקטורט במקום שמספק שירותי מחשוב חלקיים או להמשך התכתבות הקשורה למאמרים שנשלחו לפרסום. העלויות הכספיות הכרוכות במימוש היוזמה הינן זניחות, אך יש לקחת בחשבון את ההשפעה על הקצאת כח-אדם מצד ה-SYSTEM.
כדי לצמצם את השקעת הזמן של צוות ה-SYSTEM למינימום מועלה הרעיון הבא: בוגרי ביה"ס לא יוכלו לפנות ישירות ל-SYSTEM, אלא לנציג האגודה בלבד. פעם בחודש יפגש נציג האגודה עם ה-SYSTEM ויעדכנן אותם לגבי בקשות שהועלו ע"י הבוגרים. המשך הדיון בנושא זה יעשה עם אדי ועם פרופ' יהודה אפק.

5. חדר Lounge לסגל ותלמידי מחקר:
היוזמה היא להקמת Lounge שיהיה מיועד לסגל ותלמידי המחקר במדעי-המחשב ומתמטיקה. החדר שנראה מתאים לעניין הינו חדר 4 בקומת הכניסה של שרייבר (ליד הכניסה הצדדית). כיום משמשים חדרים 4 ו-5 כמעבדות מחשבים. ב-Lounge יהיו עמדות מחשב, חיבור אלחוטי לאינטרנט, כורסאות, מכונה קפה (עם קפסולות), עוגיות כל יום ב-15:00, וכו'.

6. נקיון השירותים:
מתרבות התלונות לגבי נקיון השירותים. בעייה נקודתית יש לסטודנטיות בבניין שרייבר, שכן עומדים לרשותן אך ורק שירותי הנשים בקומת הכניסה ובקומה השלישית. לפיכך, יש לעשות מאמץ לתת פתרון לנושא זה וכן לקיים מעקב הדוק יותר לגבי רמת הנקיון בשירותים. לגבי הבקשה לשים נייר לניגוב ידיים בשירותים: מתברר שעל פי הנחיית מנכ"ל האוניברסיטה, לא קונים נייר לניגוב ידיים לשירותים, אלא רק למטבחונים.

בברכה,

שי גוטנר
נציג תארים מתקדמים במדעי-המחשב, מתמטיקה וסטטיסטיקה

2 תגובות:

lior אמר/ה...

כל הנושאים שרשמת מאוד חשובים ואני מאוד מקווה שבאמת ייסגרו. במיוחד אהבתי את קידום נושא הלאונג' (אנוכיות :)) ומתן יותר קורסים מתקדמים. בהינתן תקציב מספיק למשכורות, אני משוכנע ב100% שתלמידי מחקר יכולים להעביר קורסים מתקדמים.

אנונימי אמר/ה...

נושאים חשובים , אני מקווה שנפלו על אוזניים קשובות .
נושא החונעות והעברת קורסים ע"י סטודנטים לתארים מתקדמים הינם יוזמות ברוכות שיעזרו לחסר את הסטודנטים לפקולטה ולמחלקה בפרט .
מי ייתן - ו-50 אחוז מזה ייצא לפועל..