יום שלישי, 28 באוקטובר 2008

אי-פתיחת שנת הלימודים

סטודנטים יקרים,

כפי שהדברים נראים כרגע, הסיכויים ששנת הלימודים תיפתח כסדרה הולכים ומתמעטים מיום ליום. משרד האוצר קיצץ בשנים האחרונות עוד ועוד בתקציבי ההשכלה הגבוהה, עד למצב בו היום אין לאוניברסיטאות כסף כדי לפתוח את השנה. למרות הבטחותיה של הממשלה כי יתווספו לתקציב מערכת ההשכלה הגבוהה עוד 2.4 מיליארד ש"ח, הכסף טרם הועבר והאוניברסיטאות נמצאות בגרעונות של מאות מיליוני שקלים.
נשיא האוניברסיטה שלנו, פרופ' צבי גליל, יחד עם נשיאי שאר האוניברסיטאות, אומרים במפורש כי אין ביכולתם לשלם בשנה הקרובה את שכר המרצים והמתרגלים, את שכר הספרניות, עובדי הניקיון וכן הלאה, או לשלם את חשבונות החשמל או המים של בנייני הקמפוס. במצב הנוכחי - האוניברסיטאות פשוט לא תיפתחנה.
בחודשים האחרונים חששנו כי ניקלע לשביתה של הסגל האקדמי הזוטר או שניאלץ אנו להיאבק כנגד העלאה בשכר הלימוד בניגוד להתחייבות הממשלה. אבל, כפי שהדברים נראים כרגע, לא יהיו השנה שביתות ולא מאבקים על שכר. ממש כמו שמשרד האוצר סגר בשנים האחרונות מעונות לחוסים או מוסדות תרבות בשל קיצוץ תקציבים, כך תיסגר גם האוניברסיטה שלנו.
יש לנו שבוע כדי לנסות ולהציל את שנת הלימודים. אגודת הסטודנטים, בשיתוף עם אגודות סטודנטים אחרות, מארגנת הפגנה מול משרד האוצר בירושלים ביום רביעי הקרוב בשעה 17:00 (יש הסעות מכיכר אנטין, ליד דיונון, בשעה 15:30). ביום שלישי הקרוב תתקיים ישיבת פעילים בבניין מיטשל בשעה 18:00.
אני מבקש מכם לעשות את המאמץ ולהגיע להפגנה ולישיבה, ולהירשם במטה המאבק כדי לקבל פרטים על פעילויות נוספות - אם כי אני מקווה שלא יהיה בהן צורך.

אתר האגודה (לפרטים אודות פעילויות) - http://www.student.co.il/
מטה המאבק - http://www.student.co.il/?CategoryID=519&ArticleID=2687

אין תגובות: